Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 109 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,9 %33,2 %1 086 00095 %
Yle TV24,7 %3,3 %922 00081 %
Yle Teema2,1 %2,2 %640 00056 %
Yle Fem1,3 %1,5 %618 00054 %
Yle yhteensä50,0 %40,2 %1 097 00096 %
MTV321,8 %29,4 %1 049 00092 %
Sub0,9 %0,9 %594 00052 %
AVA2,1 %2,0 %589 00051 %
C More Total1,7 %1,9 %166 00015 %
MTV yhteensä26,4 %34,2 %1 072 00094 %
Nelonen7,0 %9,8 %942 00082 %
Jim1,8 %1,8 %589 00051 %
Liv1,1 %1,2 %572 00050 %
Hero0,7 %0,8 %381 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %13,7 %999 00087 %
TV51,6 %1,6 %611 00053 %
Kutonen1,5 %1,6 %445 00039 %
Frii1,6 %1,7 %322 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %28 0002 %
TLC0,6 %0,5 %343 00030 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,4 %743 00065 %
STAR Channel1,1 %1,0 %443 00039 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %399 00035 %
Disney Finland2,9 %2,2 %568 00050 %
Music TV0,2 %0,0 %25 0002 %
Muut3,3 %3,4 %593 00052 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 109 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.