Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 301 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %23,6 %1 745 00068 %
Yle TV25,7 %4,5 %1 641 00064 %
Yle Teema1,9 %2,0 %941 00036 %
Yle Fem1,1 %1,2 %805 00031 %
Yle yhteensä37,0 %31,3 %2 014 00078 %
MTV317,1 %23,1 %1 889 00073 %
Sub3,1 %3,1 %1 305 00051 %
AVA1,7 %2,0 %986 00038 %
C More Total3,2 %3,3 %385 00015 %
MTV yhteensä25,0 %31,3 %2 071 00080 %
Nelonen9,6 %12,3 %1 760 00068 %
Jim2,7 %2,4 %1 120 00043 %
Liv1,2 %1,3 %903 00035 %
Hero1,1 %1,4 %705 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,5 %1 920 00074 %
TV53,1 %3,2 %1 138 00044 %
Kutonen3,2 %3,0 %1 073 00042 %
Frii1,5 %1,5 %613 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %62 0002 %
TLC0,3 %0,3 %494 00019 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,8 %1 535 00059 %
STAR Channel3,2 %2,6 %985 00038 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %833 00032 %
Disney Finland6,8 %5,0 %1 229 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %118 0005 %
Muut5,8 %4,9 %1 006 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 301 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.