Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 273 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %23,9 %1 771 00069 %
Yle TV28,1 %5,7 %1 718 00067 %
Yle Teema1,7 %1,5 %883 00034 %
Yle Fem1,1 %1,2 %765 00030 %
Yle yhteensä39,6 %32,2 %2 012 00078 %
MTV317,8 %23,7 %1 934 00075 %
Sub3,4 %3,3 %1 370 00053 %
AVA1,7 %2,0 %939 00036 %
C More Total3,4 %3,9 %453 00018 %
MTV yhteensä26,3 %32,9 %2 070 00080 %
Nelonen9,1 %11,9 %1 770 00069 %
Jim2,6 %2,5 %1 086 00042 %
Liv1,3 %1,3 %888 00034 %
Hero1,5 %1,9 %813 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,6 %1 911 00074 %
TV53,0 %3,4 %1 255 00049 %
Kutonen3,0 %3,3 %974 00038 %
Frii1,1 %1,1 %653 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC0,4 %0,3 %486 00019 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,6 %1 527 00059 %
STAR Channel2,9 %2,2 %1 007 00039 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %858 00033 %
Disney Finland6,3 %4,4 %1 279 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %145 0006 %
Muut4,8 %4,1 %954 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 273 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.