Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %23,9 %3 477 00071 %
Yle TV27,6 %5,3 %3 281 00067 %
Yle Teema1,6 %1,4 %1 732 00035 %
Yle Fem1,2 %1,3 %1 477 00030 %
Yle yhteensä40,1 %31,8 %3 882 00080 %
MTV320,2 %26,6 %3 768 00077 %
Sub3,1 %3,0 %2 529 00052 %
AVA2,6 %2,9 %2 054 00042 %
C More Total2,3 %2,5 %694 00014 %
MTV yhteensä28,1 %35,0 %3 986 00082 %
Nelonen9,7 %12,9 %3 372 00069 %
Jim2,2 %2,0 %2 054 00042 %
Liv2,0 %2,0 %1 974 00040 %
Hero1,2 %1,4 %1 463 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,4 %3 676 00075 %
TV53,0 %3,1 %2 338 00048 %
Kutonen2,1 %2,3 %1 649 00034 %
Frii1,5 %1,5 %1 275 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %98 0002 %
TLC0,8 %0,7 %1 079 00022 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,8 %2 918 00060 %
STAR Channel2,6 %2,1 %1 799 00037 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 477 00030 %
Disney Finland5,0 %3,6 %2 326 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %243 0005 %
Muut3,6 %3,2 %1 664 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 348 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.