Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 384 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %23,7 %1 302 00090 %
Yle TV26,5 %5,4 %1 159 00080 %
Yle Teema1,7 %1,5 %710 00049 %
Yle Fem1,3 %1,2 %594 00041 %
Yle yhteensä38,3 %31,9 %1 341 00093 %
MTV319,0 %25,1 %1 285 00089 %
Sub2,8 %2,3 %873 00061 %
AVA2,8 %3,2 %801 00056 %
C More Total2,4 %2,5 %262 00018 %
MTV yhteensä27,0 %33,1 %1 306 00091 %
Nelonen10,6 %13,7 %1 157 00080 %
Jim2,1 %2,0 %746 00052 %
Liv2,2 %1,8 %694 00048 %
Hero1,6 %2,0 %656 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,6 %1 239 00086 %
TV53,7 %3,5 %880 00061 %
Kutonen2,7 %2,6 %724 00050 %
Frii1,5 %1,4 %558 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %48 0003 %
TLC0,9 %0,8 %397 00028 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,6 %1 055 00073 %
STAR Channel2,5 %1,9 %641 00044 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %611 00042 %
Disney Finland5,0 %3,5 %844 00059 %
Music TV0,1 %0,1 %64 0004 %
Muut4,0 %3,1 %588 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 384 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.