Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %24,3 %1 689 00071 %
Yle TV27,7 %5,7 %1 595 00067 %
Yle Teema1,7 %1,5 %870 00036 %
Yle Fem1,1 %1,2 %745 00031 %
Yle yhteensä39,9 %32,6 %1 873 00078 %
MTV317,7 %23,5 %1 803 00075 %
Sub3,3 %3,3 %1 301 00054 %
AVA1,7 %2,1 %923 00039 %
C More Total3,4 %3,9 %426 00018 %
MTV yhteensä26,2 %32,7 %1 927 00080 %
Nelonen9,0 %11,9 %1 651 00069 %
Jim2,6 %2,4 %1 059 00044 %
Liv1,3 %1,3 %863 00036 %
Hero1,6 %2,0 %800 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,6 %1 792 00075 %
TV53,0 %3,4 %1 213 00051 %
Kutonen3,1 %3,4 %939 00039 %
Frii1,1 %1,1 %638 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %65 0003 %
TLC0,4 %0,3 %476 00020 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,6 %1 464 00061 %
STAR Channel2,8 %2,2 %938 00039 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %829 00035 %
Disney Finland6,3 %4,4 %1 202 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %145 0006 %
Muut4,6 %3,9 %900 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 105 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.