Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 112 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %24,5 %1 686 00070 %
Yle TV25,9 %4,8 %1 585 00066 %
Yle Teema1,9 %1,5 %977 00041 %
Yle Fem1,0 %1,0 %717 00030 %
Yle yhteensä38,1 %31,9 %1 903 00080 %
MTV316,9 %22,8 %1 795 00075 %
Sub2,9 %2,7 %1 254 00052 %
AVA1,6 %1,7 %903 00038 %
C More Total1,0 %0,8 %249 00010 %
MTV yhteensä22,3 %27,9 %1 931 00081 %
Nelonen8,7 %10,5 %1 624 00068 %
Jim2,8 %2,5 %1 122 00047 %
Liv1,3 %1,2 %875 00037 %
Hero1,2 %1,3 %751 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %15,6 %1 793 00075 %
TV55,6 %8,1 %1 354 00057 %
Kutonen3,5 %4,0 %997 00042 %
Frii1,2 %1,2 %612 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %66 0003 %
TLC0,4 %0,4 %551 00023 %
Warner Bros. Discovery13,1 %14,6 %1 604 00067 %
STAR Channel2,8 %2,3 %919 00038 %
National Geographic Channel4,2 %2,7 %867 00036 %
Disney Finland7,0 %4,9 %1 210 00051 %
Music TV0,4 %0,1 %123 0005 %
Muut5,1 %5,0 %893 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 112 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.