Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 268 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %22,9 %1 769 00071 %
Yle TV26,8 %5,1 %1 643 00066 %
Yle Teema1,7 %1,3 %892 00036 %
Yle Fem1,2 %1,4 %815 00033 %
Yle yhteensä38,3 %30,7 %2 013 00081 %
MTV323,4 %30,9 %2 009 00081 %
Sub3,0 %2,8 %1 205 00048 %
AVA3,2 %3,2 %1 104 00044 %
C More Total0,4 %0,3 %173 0007 %
MTV yhteensä30,0 %37,1 %2 098 00084 %
Nelonen9,7 %12,2 %1 761 00071 %
Jim2,1 %2,0 %1 034 00042 %
Liv3,1 %2,6 %1 173 00047 %
Hero0,8 %0,9 %668 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %17,8 %1 910 00077 %
TV53,5 %3,9 %1 238 00050 %
Kutonen1,6 %1,8 %809 00033 %
Frii1,9 %1,7 %655 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0001 %
TLC1,3 %1,1 %666 00027 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,8 %1 569 00063 %
STAR Channel2,3 %2,0 %870 00035 %
National Geographic Channel1,7 %1,0 %648 00026 %
Disney Finland4,1 %3,0 %1 141 00046 %
Music TV0,1 %0,1 %137 0005 %
Muut2,9 %2,5 %835 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 268 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.