Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,1 %1 750 00068 %
Yle TV26,5 %4,8 %1 711 00066 %
Yle Teema1,9 %1,5 %984 00038 %
Yle Fem1,0 %1,1 %740 00029 %
Yle yhteensä37,9 %31,4 %2 062 00080 %
MTV316,9 %23,0 %1 923 00074 %
Sub3,0 %2,8 %1 318 00051 %
AVA1,5 %1,7 %921 00036 %
C More Total1,0 %0,8 %273 00011 %
MTV yhteensä22,5 %28,2 %2 071 00080 %
Nelonen8,7 %10,6 %1 732 00067 %
Jim2,8 %2,5 %1 150 00045 %
Liv1,3 %1,2 %906 00035 %
Hero1,1 %1,3 %766 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %15,7 %1 911 00074 %
TV55,6 %8,2 %1 402 00054 %
Kutonen3,4 %4,0 %1 039 00040 %
Frii1,1 %1,2 %619 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %77 0003 %
TLC0,4 %0,4 %564 00022 %
Warner Bros. Discovery13,0 %14,6 %1 694 00066 %
STAR Channel2,9 %2,3 %985 00038 %
National Geographic Channel4,2 %2,6 %890 00034 %
Disney Finland7,1 %4,9 %1 285 00050 %
Music TV0,4 %0,1 %129 0005 %
Muut5,2 %5,1 %946 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 286 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.