Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 714 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %23,2 %3 583 00068 %
Yle TV26,8 %5,0 %3 465 00066 %
Yle Teema1,8 %1,4 %1 882 00036 %
Yle Fem1,1 %1,3 %1 571 00030 %
Yle yhteensä38,0 %30,9 %4 200 00080 %
MTV320,3 %27,3 %4 058 00077 %
Sub3,0 %2,8 %2 589 00049 %
AVA2,4 %2,5 %2 047 00039 %
C More Total0,8 %0,6 %457 0009 %
MTV yhteensä26,5 %33,2 %4 311 00082 %
Nelonen9,3 %11,5 %3 608 00069 %
Jim2,4 %2,2 %2 226 00042 %
Liv2,2 %2,0 %2 103 00040 %
Hero1,0 %1,1 %1 450 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %16,8 %3 951 00075 %
TV54,5 %5,9 %2 667 00051 %
Kutonen2,5 %2,8 %1 874 00036 %
Frii1,5 %1,5 %1 287 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %113 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 238 00024 %
Warner Bros. Discovery10,8 %11,5 %3 307 00063 %
STAR Channel2,7 %2,1 %1 902 00036 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %1 555 00030 %
Disney Finland5,6 %3,9 %2 487 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %275 0005 %
Muut4,0 %3,7 %1 799 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 714 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.