Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %22,5 %1 833 00069 %
Yle TV27,2 %5,2 %1 754 00066 %
Yle Teema1,7 %1,3 %898 00034 %
Yle Fem1,2 %1,5 %832 00031 %
Yle yhteensä38,0 %30,4 %2 137 00080 %
MTV323,5 %31,1 %2 135 00080 %
Sub3,1 %2,8 %1 271 00048 %
AVA3,2 %3,2 %1 125 00042 %
C More Total0,5 %0,3 %183 0007 %
MTV yhteensä30,3 %37,4 %2 240 00084 %
Nelonen9,8 %12,3 %1 876 00070 %
Jim2,1 %2,0 %1 077 00040 %
Liv3,0 %2,6 %1 197 00045 %
Hero0,8 %0,9 %684 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %17,8 %2 039 00077 %
TV53,5 %4,0 %1 265 00047 %
Kutonen1,6 %1,8 %835 00031 %
Frii1,9 %1,7 %668 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0001 %
TLC1,3 %1,1 %674 00025 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,8 %1 612 00060 %
STAR Channel2,4 %2,0 %917 00034 %
National Geographic Channel1,7 %1,0 %665 00025 %
Disney Finland4,1 %3,0 %1 202 00045 %
Music TV0,1 %0,1 %147 0005 %
Muut2,9 %2,5 %853 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 428 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.