Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 448 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %21,0 %1 851 00069 %
Yle TV211,1 %9,3 %1 840 00069 %
Yle Teema2,3 %2,2 %970 00036 %
Yle Fem1,1 %1,5 %768 00029 %
Yle yhteensä41,5 %34,0 %2 180 00082 %
MTV321,7 %28,3 %2 094 00079 %
Sub3,0 %3,2 %1 244 00047 %
AVA3,1 %3,6 %1 154 00043 %
C More Total1,3 %1,4 %248 0009 %
MTV yhteensä29,1 %36,4 %2 248 00084 %
Nelonen9,3 %11,7 %1 829 00069 %
Jim1,8 %1,7 %1 046 00039 %
Liv2,7 %2,7 %1 081 00041 %
Hero1,5 %1,7 %763 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,8 %2 010 00075 %
TV52,5 %2,1 %1 093 00041 %
Kutonen1,4 %1,5 %782 00029 %
Frii1,8 %1,8 %637 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,3 %1,1 %635 00024 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,6 %1 443 00054 %
STAR Channel2,2 %1,6 %873 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %642 00024 %
Disney Finland3,7 %2,5 %1 141 00043 %
Music TV0,1 %0,1 %109 0004 %
Muut3,2 %2,6 %827 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 448 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.