Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 366 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %22,5 %1 260 00087 %
Yle TV210,9 %10,4 %1 139 00079 %
Yle Teema2,5 %2,3 %761 00053 %
Yle Fem1,0 %1,2 %571 00040 %
Yle yhteensä41,3 %36,4 %1 319 00092 %
MTV317,2 %22,5 %1 254 00087 %
Sub2,6 %2,3 %788 00055 %
AVA2,3 %2,9 %739 00051 %
C More Total2,2 %2,5 %219 00015 %
MTV yhteensä24,3 %30,2 %1 276 00089 %
Nelonen8,9 %11,2 %1 148 00080 %
Jim2,4 %2,0 %770 00053 %
Liv2,0 %2,1 %697 00048 %
Hero2,5 %3,3 %684 00047 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,7 %1 209 00084 %
TV53,0 %2,6 %842 00058 %
Kutonen3,1 %3,0 %751 00052 %
Frii1,6 %1,5 %545 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %33 0002 %
TLC0,8 %0,7 %480 00033 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,8 %1 046 00073 %
STAR Channel2,4 %1,9 %621 00043 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %562 00039 %
Disney Finland5,3 %3,7 %805 00056 %
Music TV0,1 %0,0 %59 0004 %
Muut4,4 %3,2 %570 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 366 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.