Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %24,4 %1 267 00088 %
Yle TV25,8 %4,4 %1 086 00075 %
Yle Teema2,2 %1,4 %784 00054 %
Yle Fem1,1 %1,2 %577 00040 %
Yle yhteensä36,9 %31,5 %1 315 00091 %
MTV318,4 %24,6 %1 235 00086 %
Sub2,4 %2,3 %806 00056 %
AVA2,2 %2,4 %736 00051 %
C More Total0,6 %0,3 %156 00011 %
MTV yhteensä23,6 %29,6 %1 295 00090 %
Nelonen9,7 %11,9 %1 152 00080 %
Jim2,5 %2,3 %755 00052 %
Liv2,8 %3,1 %794 00055 %
Hero2,3 %2,9 %662 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %20,2 %1 246 00086 %
TV54,0 %4,2 %837 00058 %
Kutonen3,2 %3,1 %705 00049 %
Frii2,0 %1,7 %515 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0002 %
TLC0,9 %0,9 %448 00031 %
Warner Bros. Discovery12,1 %11,4 %1 035 00072 %
STAR Channel2,4 %1,8 %628 00044 %
National Geographic Channel3,2 %1,9 %631 00044 %
Disney Finland5,6 %3,8 %845 00059 %
Music TV0,1 %0,0 %52 0004 %
Muut4,4 %3,6 %594 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 381 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.