Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,3 %1 272 00088 %
Yle TV29,5 %5,8 %1 123 00078 %
Yle Teema1,9 %1,6 %708 00049 %
Yle Fem1,0 %1,1 %587 00041 %
Yle yhteensä41,3 %33,8 %1 321 00092 %
MTV317,9 %25,4 %1 236 00086 %
Sub2,8 %3,0 %925 00064 %
AVA2,2 %2,7 %742 00051 %
C More Total1,8 %0,5 %210 00015 %
MTV yhteensä24,8 %31,6 %1 300 00090 %
Nelonen8,1 %10,3 %1 098 00076 %
Jim2,1 %2,1 %792 00055 %
Liv2,6 %2,5 %710 00049 %
Hero1,7 %2,4 %591 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,2 %1 215 00084 %
TV53,5 %3,7 %897 00062 %
Kutonen3,3 %3,3 %756 00052 %
Frii1,9 %1,8 %574 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0002 %
TLC0,8 %0,8 %452 00031 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,9 %1 090 00076 %
STAR Channel2,5 %1,9 %618 00043 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %613 00043 %
Disney Finland5,2 %3,9 %822 00057 %
Music TV0,1 %0,0 %60 0004 %
Muut4,2 %3,6 %591 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 381 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.