Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,5 %3 492 00067 %
Yle TV211,6 %6,6 %3 424 00065 %
Yle Teema1,7 %1,4 %1 713 00033 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 507 00029 %
Yle yhteensä42,9 %33,7 %4 058 00077 %
MTV318,8 %26,8 %3 928 00075 %
Sub3,1 %3,3 %2 731 00052 %
AVA2,0 %2,2 %1 950 00037 %
C More Total2,0 %0,7 %646 00012 %
MTV yhteensä26,0 %33,0 %4 257 00081 %
Nelonen7,9 %10,5 %3 397 00065 %
Jim2,3 %2,5 %2 216 00042 %
Liv2,3 %2,3 %2 048 00039 %
Hero1,2 %1,7 %1 449 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %17,0 %3 795 00072 %
TV52,9 %3,3 %2 516 00048 %
Kutonen2,7 %2,9 %1 858 00035 %
Frii1,6 %1,7 %1 350 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %121 0002 %
TLC0,8 %0,7 %1 195 00023 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,9 %3 188 00061 %
STAR Channel2,4 %1,8 %1 856 00035 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 514 00029 %
Disney Finland4,7 %3,5 %2 375 00045 %
Music TV0,3 %0,1 %236 0005 %
Muut4,1 %3,8 %1 749 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 687 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.