Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,7 %3 559 00068 %
Yle TV27,6 %5,0 %3 405 00065 %
Yle Teema2,0 %1,3 %1 831 00035 %
Yle Fem1,1 %1,3 %1 537 00029 %
Yle yhteensä39,0 %32,4 %4 087 00078 %
MTV319,9 %27,0 %3 913 00075 %
Sub2,8 %2,9 %2 538 00048 %
AVA2,1 %2,1 %1 916 00037 %
C More Total0,8 %0,5 %438 0008 %
MTV yhteensä25,7 %32,4 %4 211 00080 %
Nelonen9,3 %11,7 %3 524 00067 %
Jim2,6 %2,5 %2 215 00042 %
Liv2,3 %2,5 %2 136 00041 %
Hero1,5 %1,9 %1 480 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,7 %3 907 00074 %
TV52,9 %3,0 %2 231 00042 %
Kutonen2,7 %2,8 %1 829 00035 %
Frii1,8 %1,6 %1 245 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %138 0003 %
TLC0,8 %0,7 %1 143 00022 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,3 %3 004 00057 %
STAR Channel2,7 %1,9 %1 840 00035 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 534 00029 %
Disney Finland5,3 %3,6 %2 398 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %210 0004 %
Muut4,4 %3,6 %1 825 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 666 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.