Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 349 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %25,0 %3 425 00070 %
Yle TV27,1 %5,0 %3 175 00065 %
Yle Teema2,0 %1,3 %1 810 00037 %
Yle Fem1,1 %1,3 %1 498 00031 %
Yle yhteensä39,1 %32,7 %3 809 00078 %
MTV319,9 %26,7 %3 676 00075 %
Sub2,8 %2,9 %2 390 00049 %
AVA2,1 %2,1 %1 888 00039 %
C More Total0,7 %0,5 %398 0008 %
MTV yhteensä25,5 %32,1 %3 939 00081 %
Nelonen9,3 %11,6 %3 317 00068 %
Jim2,6 %2,5 %2 159 00044 %
Liv2,3 %2,5 %2 093 00043 %
Hero1,5 %2,0 %1 467 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,6 %3 688 00076 %
TV52,9 %3,0 %2 191 00045 %
Kutonen2,7 %2,8 %1 758 00036 %
Frii1,8 %1,7 %1 242 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %121 0002 %
TLC0,9 %0,7 %1 123 00023 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,3 %2 916 00060 %
STAR Channel2,6 %1,9 %1 724 00035 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 516 00031 %
Disney Finland5,3 %3,7 %2 279 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %201 0004 %
Muut4,2 %3,5 %1 747 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 349 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.