Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,0 %9,4 %772 00056 %
Yle TV211,4 %7,2 %811 00059 %
Yle Teema0,9 %0,8 %256 00019 %
Yle Fem0,6 %0,6 %212 00015 %
Yle yhteensä22,8 %18,1 %1 011 00074 %
MTV318,6 %24,8 %986 00072 %
Sub7,0 %7,1 %757 00055 %
AVA2,8 %2,8 %476 00035 %
C More Total2,7 %0,9 %178 00013 %
MTV yhteensä31,1 %35,7 %1 108 00081 %
Nelonen10,7 %13,6 %891 00065 %
Jim4,2 %4,5 %598 00044 %
Liv3,5 %3,3 %533 00039 %
Hero1,6 %2,1 %350 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,0 %23,5 %1 018 00074 %
TV54,9 %5,0 %634 00046 %
Kutonen3,7 %3,4 %457 00033 %
Frii1,8 %1,8 %305 00022 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %45 0003 %
TLC1,4 %0,9 %265 00019 %
Warner Bros. Discovery12,4 %11,7 %859 00063 %
STAR Channel5,2 %4,4 %529 00039 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %360 00026 %
Disney Finland8,0 %6,3 %650 00047 %
Music TV0,8 %0,4 %125 0009 %
Muut5,0 %4,4 %375 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 244 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.