Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %10,5 %782 00057 %
Yle TV211,9 %7,1 %862 00063 %
Yle Teema1,0 %1,0 %301 00022 %
Yle Fem0,6 %0,6 %243 00018 %
Yle yhteensä24,4 %19,3 %1 019 00074 %
MTV316,5 %22,3 %1 005 00073 %
Sub6,6 %7,3 %710 00052 %
AVA2,8 %2,6 %447 00033 %
C More Total1,3 %0,8 %109 0008 %
MTV yhteensä27,2 %32,9 %1 111 00081 %
Nelonen11,8 %14,8 %955 00070 %
Jim3,6 %3,2 %530 00039 %
Liv3,8 %3,7 %551 00040 %
Hero1,4 %1,7 %334 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,6 %23,3 %1 031 00075 %
TV54,7 %5,1 %650 00047 %
Kutonen3,8 %3,9 %494 00036 %
Frii2,2 %1,9 %304 00022 %
The Discovery Channel0,4 %0,5 %49 0004 %
TLC1,1 %1,1 %306 00022 %
Warner Bros. Discovery12,4 %12,7 %864 00063 %
STAR Channel5,5 %4,9 %576 00042 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %375 00027 %
Disney Finland8,8 %6,9 %688 00050 %
Music TV1,3 %0,4 %148 00011 %
Muut5,4 %4,5 %424 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 254 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.