Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %25,3 %1 681 00065 %
Yle TV214,7 %7,7 %1 783 00069 %
Yle Teema1,6 %1,1 %961 00037 %
Yle Fem0,9 %1,1 %768 00030 %
Yle yhteensä44,6 %35,2 %2 024 00078 %
MTV313,5 %19,3 %1 867 00072 %
Sub4,0 %5,2 %1 364 00053 %
AVA1,4 %1,6 %831 00032 %
C More Total1,2 %1,2 %272 00011 %
MTV yhteensä20,0 %27,2 %2 018 00078 %
Nelonen9,0 %12,0 %1 758 00068 %
Jim2,5 %2,5 %1 086 00042 %
Liv1,4 %1,9 %985 00038 %
Hero1,5 %2,1 %808 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %18,5 %1 879 00073 %
TV52,8 %3,5 %1 259 00049 %
Kutonen3,3 %3,5 %1 001 00039 %
Frii1,4 %1,5 %711 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %94 0004 %
TLC0,4 %0,4 %565 00022 %
Warner Bros. Discovery8,6 %9,4 %1 568 00061 %
STAR Channel2,8 %2,2 %985 00038 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %884 00034 %
Disney Finland6,6 %4,8 %1 282 00050 %
Music TV0,5 %0,2 %131 0005 %
Muut5,2 %4,7 %943 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 279 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.