Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 322 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,6 %3 350 00069 %
Yle TV212,9 %6,7 %3 278 00067 %
Yle Teema1,6 %1,1 %1 738 00036 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 447 00030 %
Yle yhteensä44,2 %34,7 %3 812 00078 %
MTV316,5 %23,0 %3 678 00075 %
Sub3,5 %4,0 %2 498 00051 %
AVA2,0 %1,9 %1 779 00036 %
C More Total0,8 %0,7 %369 0008 %
MTV yhteensä22,7 %29,6 %3 909 00080 %
Nelonen9,3 %12,6 %3 369 00069 %
Jim2,2 %2,2 %2 007 00041 %
Liv2,4 %2,8 %2 151 00044 %
Hero1,4 %1,8 %1 494 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %19,3 %3 629 00074 %
TV52,7 %3,1 %2 367 00049 %
Kutonen2,2 %2,4 %1 750 00036 %
Frii1,7 %1,9 %1 379 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %129 0003 %
TLC0,9 %0,8 %1 155 00024 %
Warner Bros. Discovery8,0 %8,4 %2 981 00061 %
STAR Channel2,5 %2,1 %1 723 00035 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 500 00031 %
Disney Finland5,2 %3,9 %2 255 00046 %
Music TV0,4 %0,1 %235 0005 %
Muut4,1 %3,9 %1 652 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 322 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.