Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 096 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,8 %1 618 00068 %
Yle TV214,4 %7,7 %1 641 00069 %
Yle Teema1,6 %1,1 %933 00039 %
Yle Fem0,9 %1,0 %718 00030 %
Yle yhteensä44,9 %35,6 %1 865 00078 %
MTV313,6 %19,4 %1 752 00073 %
Sub3,9 %5,0 %1 275 00053 %
AVA1,4 %1,6 %802 00034 %
C More Total1,2 %1,2 %242 00010 %
MTV yhteensä20,0 %27,2 %1 873 00078 %
Nelonen8,9 %11,9 %1 635 00068 %
Jim2,6 %2,5 %1 057 00044 %
Liv1,4 %1,9 %958 00040 %
Hero1,5 %2,1 %790 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %18,4 %1 756 00073 %
TV52,7 %3,3 %1 208 00050 %
Kutonen3,4 %3,5 %978 00041 %
Frii1,4 %1,5 %701 00029 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %87 0004 %
TLC0,4 %0,4 %551 00023 %
Warner Bros. Discovery8,7 %9,3 %1 504 00063 %
STAR Channel2,7 %2,2 %912 00038 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %861 00036 %
Disney Finland6,5 %4,8 %1 199 00050 %
Music TV0,5 %0,2 %125 0005 %
Muut5,0 %4,5 %884 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 096 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.