Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 090 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,5 %1 634 00068 %
Yle TV212,2 %7,5 %1 560 00065 %
Yle Teema1,8 %1,5 %880 00037 %
Yle Fem0,8 %0,9 %689 00029 %
Yle yhteensä43,8 %35,4 %1 832 00076 %
MTV315,9 %23,0 %1 721 00072 %
Sub3,5 %3,9 %1 346 00056 %
AVA1,5 %1,8 %867 00036 %
C More Total2,6 %1,3 %360 00015 %
MTV yhteensä23,5 %30,0 %1 875 00078 %
Nelonen7,0 %9,4 %1 518 00063 %
Jim2,5 %2,7 %1 126 00047 %
Liv1,4 %1,5 %899 00038 %
Hero1,4 %2,1 %768 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,7 %1 700 00071 %
TV53,0 %3,5 %1 208 00050 %
Kutonen3,9 %4,2 %1 015 00042 %
Frii1,3 %1,4 %666 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %68 0003 %
TLC0,5 %0,4 %567 00024 %
Warner Bros. Discovery9,3 %10,0 %1 505 00063 %
STAR Channel2,5 %2,0 %953 00040 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %855 00036 %
Disney Finland5,9 %4,2 %1 213 00051 %
Music TV0,3 %0,1 %120 0005 %
Muut4,9 %4,6 %880 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 090 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.