Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 47/2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,1 %1 688 00065 %
Yle TV212,6 %7,5 %1 686 00065 %
Yle Teema1,7 %1,4 %898 00035 %
Yle Fem0,9 %1,0 %720 00028 %
Yle yhteensä43,6 %35,0 %1 976 00076 %
MTV315,9 %23,1 %1 848 00072 %
Sub3,6 %4,0 %1 413 00055 %
AVA1,5 %1,7 %883 00034 %
C More Total2,8 %1,3 %384 00015 %
MTV yhteensä23,7 %30,1 %2 018 00078 %
Nelonen7,0 %9,4 %1 628 00063 %
Jim2,5 %2,7 %1 145 00044 %
Liv1,4 %1,5 %918 00036 %
Hero1,4 %2,1 %775 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,8 %1 822 00071 %
TV53,0 %3,6 %1 261 00049 %
Kutonen3,8 %4,2 %1 041 00040 %
Frii1,2 %1,3 %676 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %79 0003 %
TLC0,5 %0,4 %578 00022 %
Warner Bros. Discovery9,2 %10,0 %1 575 00061 %
STAR Channel2,6 %2,0 %1 015 00039 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %883 00034 %
Disney Finland5,9 %4,3 %1 285 00050 %
Music TV0,3 %0,1 %120 0005 %
Muut5,0 %4,7 %933 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 262 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.