Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %25,1 %1 225 00085 %
Yle TV211,3 %6,8 %1 124 00078 %
Yle Teema1,5 %1,1 %686 00048 %
Yle Fem1,0 %1,3 %533 00037 %
Yle yhteensä42,0 %34,4 %1 295 00090 %
MTV315,6 %21,2 %1 234 00086 %
Sub4,1 %4,9 %920 00064 %
AVA2,1 %2,3 %690 00048 %
C More Total0,7 %0,5 %124 0009 %
MTV yhteensä22,5 %28,9 %1 268 00088 %
Nelonen10,2 %13,1 %1 168 00081 %
Jim2,1 %2,0 %772 00054 %
Liv2,8 %3,1 %796 00055 %
Hero1,9 %2,4 %654 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,7 %1 218 00085 %
TV53,0 %3,2 %888 00062 %
Kutonen2,7 %2,6 %692 00048 %
Frii1,8 %1,9 %606 00042 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %50 0003 %
TLC0,9 %0,9 %447 00031 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,8 %1 068 00074 %
STAR Channel2,6 %2,0 %602 00042 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %626 00043 %
Disney Finland5,6 %4,0 %824 00057 %
Music TV0,2 %0,1 %47 0003 %
Muut3,8 %3,1 %535 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 348 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.