Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 370 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,9 %36,3 %1 312 00091 %
Yle TV213,5 %7,3 %1 151 00080 %
Yle Teema2,9 %1,6 %859 00060 %
Yle Fem1,1 %1,2 %627 00043 %
Yle yhteensä51,4 %46,3 %1 342 00093 %
MTV312,2 %16,8 %1 231 00085 %
Sub3,1 %3,6 %923 00064 %
AVA1,8 %2,1 %758 00053 %
C More Total0,6 %0,6 %152 00011 %
MTV yhteensä17,7 %23,0 %1 286 00089 %
Nelonen7,3 %9,4 %1 138 00079 %
Jim2,2 %1,8 %799 00055 %
Liv2,0 %2,1 %755 00052 %
Hero1,6 %2,0 %643 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,4 %1 214 00084 %
TV52,6 %2,2 %854 00059 %
Kutonen2,1 %2,2 %666 00046 %
Frii1,8 %1,9 %621 00043 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %42 0003 %
TLC0,7 %0,8 %425 00030 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,4 %1 074 00074 %
STAR Channel2,3 %1,7 %649 00045 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %629 00044 %
Disney Finland4,8 %3,4 %821 00057 %
Music TV0,1 %0,1 %68 0005 %
Muut4,0 %3,4 %624 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 370 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.