Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 380 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,3 %1 272 00088 %
Yle TV212,3 %7,6 %1 148 00080 %
Yle Teema2,1 %1,9 %772 00054 %
Yle Fem1,0 %1,2 %615 00043 %
Yle yhteensä45,1 %37,0 %1 318 00091 %
MTV315,1 %20,9 %1 224 00085 %
Sub3,8 %4,7 %899 00062 %
AVA2,1 %2,7 %705 00049 %
C More Total0,7 %0,7 %159 00011 %
MTV yhteensä21,7 %29,0 %1 274 00088 %
Nelonen7,1 %8,9 %1 114 00077 %
Jim2,8 %2,5 %824 00057 %
Liv2,5 %2,7 %729 00051 %
Hero1,7 %2,2 %618 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %16,2 %1 189 00083 %
TV53,4 %3,8 %863 00060 %
Kutonen2,4 %2,3 %627 00043 %
Frii2,3 %2,4 %591 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %47 0003 %
TLC0,9 %1,1 %473 00033 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,8 %1 053 00073 %
STAR Channel2,3 %1,9 %626 00043 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %564 00039 %
Disney Finland4,9 %3,6 %783 00054 %
Music TV0,2 %0,0 %43 0003 %
Muut3,7 %3,3 %625 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 380 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.