Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 641 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,7 %3 581 00068 %
Yle TV214,1 %8,2 %3 622 00069 %
Yle Teema2,1 %2,0 %1 868 00036 %
Yle Fem1,3 %1,5 %1 646 00031 %
Yle yhteensä46,5 %37,4 %4 177 00080 %
MTV316,0 %22,9 %3 735 00071 %
Sub3,7 %4,3 %2 693 00051 %
AVA2,1 %2,1 %1 870 00036 %
C More Total0,9 %1,0 %485 0009 %
MTV yhteensä22,7 %30,3 %4 099 00078 %
Nelonen6,6 %8,1 %3 388 00065 %
Jim2,6 %2,5 %2 145 00041 %
Liv2,0 %2,3 %1 938 00037 %
Hero1,2 %1,7 %1 522 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,5 %3 735 00071 %
TV53,0 %3,7 %2 337 00045 %
Kutonen2,1 %2,3 %1 653 00031 %
Frii1,8 %2,0 %1 408 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %151 0003 %
TLC0,9 %1,1 %1 263 00024 %
Warner Bros. Discovery9,3 %10,3 %3 109 00059 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 833 00035 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 404 00027 %
Disney Finland4,7 %3,5 %2 279 00043 %
Music TV0,3 %0,1 %192 0004 %
Muut4,1 %3,9 %1 891 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 641 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.