Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,0 %37,5 %4 126 00079 %
Yle TV214,9 %7,6 %3 672 00070 %
Yle Teema2,6 %1,4 %2 231 00042 %
Yle Fem1,1 %1,3 %1 744 00033 %
Yle yhteensä53,6 %47,8 %4 444 00085 %
MTV312,8 %18,2 %3 883 00074 %
Sub2,8 %3,2 %2 779 00053 %
AVA1,7 %1,8 %1 974 00038 %
C More Total0,6 %0,6 %434 0008 %
MTV yhteensä17,9 %23,8 %4 208 00080 %
Nelonen7,0 %8,8 %3 520 00067 %
Jim2,3 %2,1 %2 291 00044 %
Liv1,8 %2,0 %2 047 00039 %
Hero1,1 %1,4 %1 540 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,3 %3 853 00073 %
TV52,1 %1,9 %2 329 00044 %
Kutonen1,8 %2,0 %1 803 00034 %
Frii1,5 %1,5 %1 454 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %129 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 244 00024 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,3 %3 175 00060 %
STAR Channel2,4 %1,7 %1 989 00038 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 518 00029 %
Disney Finland4,7 %3,2 %2 441 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %313 0006 %
Muut3,8 %3,4 %1 843 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 724 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.