Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,8 %45,6 %1 108 00097 %
Yle TV214,8 %6,0 %1 017 00089 %
Yle Teema2,7 %1,8 %788 00069 %
Yle Fem1,1 %1,5 %649 00057 %
Yle yhteensä63,5 %55,0 %1 110 00097 %
MTV313,7 %20,5 %1 053 00092 %
Sub1,2 %1,6 %678 00059 %
AVA1,3 %1,1 %526 00046 %
C More Total0,4 %0,5 %98 0009 %
MTV yhteensä16,6 %23,6 %1 066 00093 %
Nelonen5,1 %7,3 %939 00082 %
Jim1,8 %1,6 %624 00055 %
Liv1,2 %1,5 %569 00050 %
Hero0,8 %1,1 %431 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %11,5 %974 00085 %
TV51,2 %1,3 %645 00056 %
Kutonen1,0 %1,1 %440 00038 %
Frii1,2 %1,4 %411 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %20 0002 %
TLC0,6 %0,6 %385 00034 %
Warner Bros. Discovery5,3 %5,2 %793 00069 %
STAR Channel0,8 %0,4 %421 00037 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %394 00035 %
Disney Finland2,3 %1,4 %546 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %46 0004 %
Muut3,3 %3,2 %611 00053 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 110 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.