Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 433 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,3 %39,6 %2 144 00080 %
Yle TV213,0 %6,1 %1 845 00069 %
Yle Teema2,6 %1,5 %1 105 00041 %
Yle Fem1,3 %1,5 %851 00032 %
Yle yhteensä54,3 %48,8 %2 300 00086 %
MTV314,5 %20,1 %2 019 00076 %
Sub2,4 %2,6 %1 336 00050 %
AVA2,2 %2,1 %1 077 00040 %
C More Total0,4 %0,3 %175 0007 %
MTV yhteensä19,5 %25,1 %2 169 00081 %
Nelonen7,4 %9,2 %1 803 00068 %
Jim2,0 %1,7 %1 063 00040 %
Liv2,5 %2,5 %1 077 00040 %
Hero1,0 %1,3 %731 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,6 %1 971 00074 %
TV52,1 %1,6 %1 135 00043 %
Kutonen0,9 %0,9 %796 00030 %
Frii1,9 %1,8 %720 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %53 0002 %
TLC1,3 %1,2 %649 00024 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,1 %1 571 00059 %
STAR Channel2,0 %1,5 %905 00034 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %652 00024 %
Disney Finland3,4 %2,5 %1 132 00042 %
Music TV0,1 %0,1 %140 0005 %
Muut3,0 %2,8 %862 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 433 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.