Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 255 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,2 %26,5 %1 053 00077 %
Yle TV215,9 %10,3 %937 00068 %
Yle Teema1,7 %0,7 %398 00029 %
Yle Fem0,8 %0,9 %293 00021 %
Yle yhteensä39,6 %38,4 %1 158 00085 %
MTV311,9 %15,6 %985 00072 %
Sub4,4 %5,2 %756 00055 %
AVA2,5 %2,8 %514 00038 %
C More Total0,9 %0,8 %101 0007 %
MTV yhteensä19,8 %24,3 %1 106 00081 %
Nelonen9,5 %10,4 %884 00065 %
Jim3,7 %3,1 %616 00045 %
Liv2,9 %2,8 %557 00041 %
Hero1,2 %1,4 %330 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %17,6 %1 019 00074 %
TV53,1 %2,7 %592 00043 %
Kutonen3,2 %3,6 %480 00035 %
Frii1,9 %1,4 %323 00024 %
The Discovery Channel0,5 %0,5 %52 0004 %
TLC1,5 %1,3 %319 00023 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,1 %894 00065 %
STAR Channel5,1 %4,1 %603 00044 %
National Geographic Channel2,8 %1,6 %344 00025 %
Disney Finland7,9 %5,6 %688 00050 %
Music TV0,5 %0,3 %161 00012 %
Muut4,0 %3,6 %436 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 255 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.