Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 122 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,1 %35,4 %1 868 00078 %
Yle TV216,6 %9,2 %1 696 00071 %
Yle Teema2,6 %1,2 %1 103 00046 %
Yle Fem0,8 %0,9 %837 00035 %
Yle yhteensä53,1 %46,8 %1 992 00083 %
MTV311,1 %16,0 %1 750 00073 %
Sub3,0 %3,9 %1 360 00057 %
AVA1,2 %1,5 %871 00036 %
C More Total0,8 %0,9 %233 00010 %
MTV yhteensä16,2 %22,3 %1 899 00079 %
Nelonen6,5 %8,4 %1 604 00067 %
Jim2,6 %2,5 %1 197 00050 %
Liv1,2 %1,4 %940 00039 %
Hero1,3 %1,6 %806 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,0 %1 758 00073 %
TV52,1 %2,3 %1 141 00048 %
Kutonen2,8 %3,2 %952 00040 %
Frii1,2 %1,2 %719 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC0,4 %0,4 %581 00024 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,7 %1 511 00063 %
STAR Channel2,6 %2,0 %1 014 00042 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %841 00035 %
Disney Finland5,9 %4,0 %1 226 00051 %
Music TV0,3 %0,2 %171 0007 %
Muut4,5 %4,0 %945 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 122 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.