Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 48/2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 110 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,0 %35,2 %1 102 00096 %
Yle TV214,3 %6,2 %1 010 00088 %
Yle Teema2,0 %1,1 %682 00060 %
Yle Fem1,3 %1,8 %648 00057 %
Yle yhteensä56,5 %44,3 %1 110 00097 %
MTV317,0 %24,7 %1 050 00092 %
Sub1,3 %1,5 %658 00057 %
AVA1,5 %1,2 %533 00047 %
C More Total0,6 %0,8 %103 0009 %
MTV yhteensä20,4 %28,2 %1 066 00093 %
Nelonen7,0 %10,5 %946 00083 %
Jim1,6 %1,6 %586 00051 %
Liv1,3 %1,8 %656 00057 %
Hero1,0 %1,3 %450 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %15,3 %992 00087 %
TV51,6 %1,8 %684 00060 %
Kutonen1,1 %1,4 %477 00042 %
Frii1,6 %2,0 %415 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %25 0002 %
TLC0,6 %0,5 %342 00030 %
Warner Bros. Discovery5,2 %5,9 %804 00070 %
STAR Channel0,8 %0,5 %415 00036 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %433 00038 %
Disney Finland2,9 %2,0 %568 00050 %
Music TV0,2 %0,0 %20 0002 %
Muut3,8 %4,2 %596 00052 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 110 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.