Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %26,1 %1 755 00071 %
Yle TV212,0 %7,1 %1 682 00068 %
Yle Teema2,3 %2,3 %908 00037 %
Yle Fem1,5 %1,7 %816 00033 %
Yle yhteensä46,3 %37,3 %1 969 00079 %
MTV319,1 %26,8 %1 849 00074 %
Sub3,0 %3,2 %1 188 00048 %
AVA2,8 %2,6 %971 00039 %
C More Total0,5 %0,5 %184 0007 %
MTV yhteensä25,3 %33,2 %2 006 00081 %
Nelonen6,4 %7,6 %1 608 00065 %
Jim2,5 %2,2 %1 015 00041 %
Liv2,9 %3,0 %997 00040 %
Hero1,1 %1,6 %705 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %14,3 %1 793 00072 %
TV53,0 %3,4 %1 061 00043 %
Kutonen1,1 %1,2 %654 00026 %
Frii2,2 %2,3 %666 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %57 0002 %
TLC1,4 %1,5 %636 00026 %
Warner Bros. Discovery8,4 %9,1 %1 455 00059 %
STAR Channel2,4 %1,9 %786 00032 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %565 00023 %
Disney Finland3,7 %2,9 %1 000 00040 %
Music TV0,2 %0,1 %85 0003 %
Muut3,2 %3,1 %840 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 198 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.