Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 090 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,0 %1 651 00069 %
Yle TV213,3 %12,0 %1 642 00069 %
Yle Teema2,2 %1,8 %995 00042 %
Yle Fem0,8 %0,9 %674 00028 %
Yle yhteensä43,7 %37,7 %1 892 00079 %
MTV315,4 %20,9 %1 734 00072 %
Sub3,0 %2,9 %1 215 00051 %
AVA1,5 %1,9 %875 00037 %
C More Total3,1 %4,1 %364 00015 %
MTV yhteensä23,0 %29,8 %1 879 00078 %
Nelonen7,7 %9,8 %1 617 00068 %
Jim2,8 %2,7 %1 104 00046 %
Liv1,3 %1,3 %873 00036 %
Hero2,4 %3,0 %837 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %16,9 %1 762 00074 %
TV52,5 %2,5 %1 161 00048 %
Kutonen3,4 %3,6 %1 045 00044 %
Frii1,2 %1,1 %628 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %67 0003 %
TLC0,5 %0,3 %558 00023 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,7 %1 450 00061 %
STAR Channel2,5 %1,9 %952 00040 %
National Geographic Channel3,4 %2,0 %802 00033 %
Disney Finland5,9 %3,9 %1 183 00049 %
Music TV0,4 %0,2 %133 0006 %
Muut4,7 %3,7 %903 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 090 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.