Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 43/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 399 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %23,1 %1 854 00070 %
Yle TV27,8 %4,9 %1 778 00067 %
Yle Teema1,6 %1,4 %865 00032 %
Yle Fem1,3 %1,4 %758 00028 %
Yle yhteensä40,0 %30,8 %2 120 00080 %
MTV322,4 %29,5 %2 090 00078 %
Sub2,9 %2,7 %1 281 00048 %
AVA3,3 %3,6 %1 141 00043 %
C More Total1,4 %1,4 %291 00011 %
MTV yhteensä30,0 %37,2 %2 187 00082 %
Nelonen10,4 %13,9 %1 834 00069 %
Jim1,8 %1,7 %1 014 00038 %
Liv2,7 %2,6 %1 131 00042 %
Hero0,9 %1,0 %668 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,2 %2 000 00075 %
TV53,0 %2,9 %1 158 00043 %
Kutonen1,2 %1,3 %716 00027 %
Frii1,8 %1,8 %643 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0001 %
TLC1,2 %1,1 %606 00023 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,2 %1 494 00056 %
STAR Channel2,6 %2,1 %901 00034 %
National Geographic Channel1,4 %0,9 %652 00024 %
Disney Finland3,9 %3,0 %1 168 00044 %
Music TV0,1 %0,1 %102 0004 %
Muut2,8 %2,6 %790 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 399 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.