Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 340 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %23,4 %1 260 00089 %
Yle TV217,1 %7,9 %1 146 00081 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %906 00064 %
Yle yhteensä45,8 %34,2 %1 302 00092 %
MTV314,8 %21,5 %1 207 00085 %
Sub3,4 %4,0 %958 00067 %
AVA1,7 %2,0 %672 00047 %
C More Total0,6 %0,6 %126 0009 %
MTV yhteensä20,6 %28,1 %1 257 00088 %
Nelonen8,6 %12,8 %1 148 00081 %
Jim2,4 %2,7 %767 00054 %
Liv2,3 %2,8 %814 00057 %
Hero1,7 %2,2 %667 00047 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %20,5 %1 229 00086 %
TV53,4 %3,4 %890 00063 %
Kutonen2,6 %2,6 %702 00049 %
Frii2,2 %2,6 %621 00044 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0003 %
TLC0,9 %0,9 %493 00035 %
Warner Bros. Discovery9,9 %10,0 %1 091 00077 %
STAR Channel2,0 %1,7 %656 00046 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %627 00044 %
Disney Finland4,8 %3,7 %844 00059 %
Music TV0,1 %0,1 %60 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %414 00029 %
Muut3,4 %2,6 %314 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 340 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.