Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,0 %1 780 00071 %
Yle TV216,9 %6,3 %1 727 00069 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,1 %1 201 00048 %
Yle yhteensä46,7 %33,5 %2 007 00081 %
MTV318,7 %26,4 %1 832 00074 %
Sub3,0 %3,4 %1 340 00054 %
AVA2,4 %2,3 %945 00038 %
C More Total0,4 %0,4 %160 0006 %
MTV yhteensä24,5 %32,6 %1 988 00080 %
Nelonen8,7 %13,0 %1 760 00071 %
Jim2,4 %2,6 %1 060 00043 %
Liv3,1 %3,5 %1 251 00050 %
Hero1,2 %1,5 %777 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %20,6 %1 926 00077 %
TV52,5 %2,7 %1 137 00046 %
Kutonen1,0 %1,2 %766 00031 %
Frii2,0 %2,4 %749 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC1,5 %1,5 %664 00027 %
Warner Bros. Discovery7,6 %8,1 %1 530 00061 %
STAR Channel1,7 %1,5 %772 00031 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %635 00025 %
Disney Finland3,2 %2,6 %1 037 00042 %
Music TV0,1 %0,1 %88 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %488 00020 %
Muut2,0 %1,8 %430 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 219 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.