Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 119 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %24,3 %1 721 00072 %
Yle TV221,1 %9,4 %1 709 00071 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,8 %1 168 00049 %
Yle yhteensä49,5 %36,4 %1 937 00080 %
MTV312,8 %19,3 %1 690 00070 %
Sub3,3 %4,1 %1 390 00058 %
AVA1,0 %1,2 %764 00032 %
C More Total1,2 %1,3 %261 00011 %
MTV yhteensä18,3 %26,0 %1 859 00077 %
Nelonen7,2 %11,2 %1 643 00068 %
Jim2,5 %3,2 %1 123 00047 %
Liv1,5 %2,0 %994 00041 %
Hero1,3 %1,9 %805 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %18,3 %1 806 00075 %
TV53,1 %3,7 %1 156 00048 %
Kutonen3,4 %3,5 %1 021 00042 %
Frii1,3 %1,7 %670 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %89 0004 %
TLC0,5 %0,4 %569 00024 %
Warner Bros. Discovery9,5 %10,2 %1 492 00062 %
STAR Channel2,3 %2,0 %917 00038 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %823 00034 %
Disney Finland5,5 %4,3 %1 166 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %126 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %553 00023 %
Muut3,8 %3,7 %597 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 119 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.