Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %22,9 %1 683 00070 %
Yle TV215,1 %11,7 %1 674 00070 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 184 00049 %
Yle yhteensä45,2 %37,6 %1 886 00078 %
MTV313,5 %18,9 %1 694 00070 %
Sub3,6 %4,3 %1 440 00060 %
AVA1,1 %1,1 %814 00034 %
C More Total1,6 %1,6 %343 00014 %
MTV yhteensä19,7 %25,9 %1 892 00079 %
Nelonen7,6 %11,2 %1 649 00069 %
Jim2,9 %3,2 %1 166 00048 %
Liv1,5 %1,7 %912 00038 %
Hero1,2 %1,5 %744 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %17,6 %1 811 00075 %
TV52,9 %3,3 %1 269 00053 %
Kutonen3,1 %3,0 %1 019 00042 %
Frii1,3 %1,4 %677 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %114 0005 %
TLC0,6 %0,5 %573 00024 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,4 %1 592 00066 %
STAR Channel2,5 %1,9 %910 00038 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %865 00036 %
Disney Finland5,7 %3,9 %1 162 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %137 0006 %
AlfaTV0,4 %0,6 %500 00021 %
Muut5,9 %4,9 %733 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 105 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.