Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 393 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %22,8 %1 832 00069 %
Yle TV211,8 %7,9 %1 702 00064 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %1 205 00045 %
Yle yhteensä43,3 %33,9 %2 055 00077 %
MTV318,5 %25,1 %1 938 00073 %
Sub3,1 %3,6 %1 404 00053 %
AVA2,1 %1,8 %937 00035 %
C More Total0,5 %0,4 %231 0009 %
MTV yhteensä24,2 %30,9 %2 121 00079 %
Nelonen10,5 %14,7 %1 901 00071 %
Jim2,7 %2,9 %1 110 00042 %
Liv3,0 %2,8 %1 108 00041 %
Hero1,0 %1,1 %685 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %21,5 %2 057 00077 %
TV53,0 %3,1 %1 271 00048 %
Kutonen1,3 %1,2 %749 00028 %
Frii2,2 %2,3 %699 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %75 0003 %
TLC1,4 %1,2 %671 00025 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,2 %1 606 00060 %
STAR Channel2,1 %1,6 %822 00031 %
National Geographic Channel1,4 %0,8 %630 00024 %
Disney Finland3,5 %2,4 %1 025 00038 %
Music TV0,1 %0,1 %85 0003 %
AlfaTV0,3 %0,5 %377 00014 %
Muut3,0 %2,5 %586 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 393 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.