Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 263 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %22,6 %1 755 00068 %
Yle TV215,3 %11,6 %1 782 00069 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 226 00047 %
Yle yhteensä45,0 %37,3 %2 005 00077 %
MTV313,4 %18,8 %1 784 00069 %
Sub3,6 %4,4 %1 509 00058 %
AVA1,1 %1,1 %829 00032 %
C More Total1,5 %1,6 %373 00014 %
MTV yhteensä19,7 %25,8 %2 008 00077 %
Nelonen7,7 %11,3 %1 744 00067 %
Jim2,9 %3,1 %1 199 00046 %
Liv1,4 %1,7 %938 00036 %
Hero1,2 %1,5 %753 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %17,7 %1 912 00074 %
TV53,0 %3,4 %1 322 00051 %
Kutonen3,1 %3,0 %1 055 00041 %
Frii1,3 %1,3 %689 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %126 0005 %
TLC0,5 %0,5 %591 00023 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,4 %1 675 00065 %
STAR Channel2,6 %2,1 %951 00037 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %883 00034 %
Disney Finland5,7 %4,0 %1 207 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %140 0005 %
AlfaTV0,4 %0,6 %509 00020 %
Muut6,1 %5,1 %790 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 263 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.