Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 150 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,4 %31,0 %1 134 00097 %
Yle TV213,9 %10,2 %1 047 00089 %
Yle Teema&Fem4,2 %4,1 %894 00076 %
Yle yhteensä55,5 %45,2 %1 145 00098 %
MTV317,0 %25,0 %1 073 00092 %
Sub1,9 %2,2 %788 00067 %
AVA1,3 %1,0 %528 00045 %
C More Total0,7 %0,8 %129 00011 %
MTV yhteensä20,9 %29,1 %1 102 00094 %
Nelonen6,6 %9,8 %1 004 00086 %
Jim1,8 %1,8 %675 00058 %
Liv1,7 %1,9 %627 00054 %
Hero0,6 %0,8 %422 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %14,3 %1 052 00090 %
TV51,8 %2,1 %722 00062 %
Kutonen1,2 %1,0 %450 00038 %
Frii1,6 %1,8 %435 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %30 0003 %
TLC0,8 %0,6 %380 00032 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,3 %871 00074 %
STAR Channel0,9 %0,6 %407 00035 %
National Geographic Channel1,6 %0,9 %415 00035 %
Disney Finland2,6 %1,5 %556 00047 %
Music TV0,2 %0,0 %38 0003 %
AlfaTV0,5 %0,8 %392 00033 %
Muut3,1 %2,7 %369 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 150 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.