Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %22,9 %3 454 00071 %
Yle TV213,2 %9,7 %3 290 00067 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,1 %2 362 00048 %
Yle yhteensä44,3 %35,8 %3 841 00078 %
MTV316,1 %22,3 %3 548 00072 %
Sub3,3 %3,9 %2 787 00057 %
AVA1,6 %1,5 %1 743 00036 %
C More Total1,0 %0,9 %557 00011 %
MTV yhteensä22,1 %28,6 %3 894 00080 %
Nelonen8,9 %12,9 %3 444 00070 %
Jim2,8 %3,0 %2 260 00046 %
Liv2,2 %2,3 %1 995 00041 %
Hero1,1 %1,3 %1 398 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %19,5 %3 755 00077 %
TV53,0 %3,2 %2 513 00051 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 731 00035 %
Frii1,7 %1,9 %1 375 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %183 0004 %
TLC1,0 %0,9 %1 237 00025 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,8 %3 142 00064 %
STAR Channel2,3 %1,7 %1 708 00035 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %1 488 00030 %
Disney Finland4,6 %3,1 %2 160 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %222 0005 %
AlfaTV0,3 %0,5 %874 00018 %
Muut4,4 %3,6 %1 295 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 348 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.