Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 077 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,2 %1 670 00069 %
Yle TV215,5 %10,2 %1 652 00069 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %1 172 00049 %
Yle yhteensä47,0 %37,3 %1 868 00078 %
MTV314,0 %20,5 %1 710 00071 %
Sub4,0 %4,8 %1 373 00057 %
AVA1,1 %1,4 %839 00035 %
C More Total0,8 %0,8 %244 00010 %
MTV yhteensä19,9 %27,5 %1 894 00079 %
Nelonen8,1 %10,6 %1 626 00068 %
Jim2,6 %3,0 %1 101 00046 %
Liv1,4 %1,8 %918 00038 %
Hero1,2 %1,5 %747 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %17,0 %1 755 00073 %
TV52,7 %3,2 %1 178 00049 %
Kutonen2,9 %2,8 %948 00039 %
Frii1,3 %1,6 %696 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %82 0003 %
TLC0,4 %0,4 %540 00022 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,6 %1 507 00063 %
STAR Channel2,4 %2,2 %977 00041 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %833 00035 %
Disney Finland5,5 %4,2 %1 198 00050 %
Music TV0,4 %0,1 %133 0006 %
AlfaTV0,5 %0,9 %528 00022 %
Muut4,2 %3,4 %603 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 077 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.