Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %10,4 %824 00060 %
Yle TV213,6 %8,7 %846 00061 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,9 %439 00032 %
Yle yhteensä26,7 %20,9 %1 034 00075 %
MTV315,3 %20,5 %931 00067 %
Sub5,8 %6,1 %666 00048 %
AVA2,8 %2,6 %468 00034 %
C More Total0,6 %0,4 %126 0009 %
MTV yhteensä24,5 %29,6 %1 082 00078 %
Nelonen13,1 %16,6 %901 00065 %
Jim5,1 %5,6 %588 00042 %
Liv4,0 %3,2 %488 00035 %
Hero1,1 %1,3 %279 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,2 %26,7 %1 013 00073 %
TV54,7 %5,4 %606 00044 %
Kutonen3,3 %2,9 %423 00031 %
Frii1,7 %1,8 %305 00022 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %55 0004 %
TLC1,8 %1,3 %294 00021 %
Warner Bros. Discovery12,6 %12,5 %825 00060 %
STAR Channel4,7 %4,1 %547 00040 %
National Geographic Channel2,8 %1,6 %349 00025 %
Disney Finland7,6 %5,7 %664 00048 %
Music TV0,6 %0,3 %126 0009 %
AlfaTV0,1 %0,2 %101 0007 %
Muut4,8 %4,0 %324 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 210 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.