Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 619 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %23,7 %3 571 00068 %
Yle TV214,2 %9,0 %3 587 00068 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %2 436 00046 %
Yle yhteensä45,7 %35,6 %4 109 00078 %
MTV316,8 %24,0 %3 752 00071 %
Sub3,3 %3,7 %2 711 00051 %
AVA1,8 %1,9 %1 883 00036 %
C More Total0,6 %0,5 %425 0008 %
MTV yhteensä22,4 %30,1 %4 155 00079 %
Nelonen8,9 %11,8 %3 585 00068 %
Jim2,5 %2,8 %2 245 00043 %
Liv2,2 %2,3 %2 069 00039 %
Hero1,1 %1,3 %1 422 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %18,3 %3 859 00073 %
TV52,7 %3,0 %2 486 00047 %
Kutonen1,9 %1,9 %1 701 00032 %
Frii1,8 %2,1 %1 449 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %133 0003 %
TLC1,0 %0,8 %1 236 00023 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,8 %3 223 00061 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 877 00036 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 494 00028 %
Disney Finland4,4 %3,5 %2 343 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %252 0005 %
AlfaTV0,5 %0,8 %963 00018 %
Muut3,5 %2,8 %1 145 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 619 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.