Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 650 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,6 %3 532 00067 %
Yle TV213,8 %6,9 %3 485 00066 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 436 00046 %
Yle yhteensä45,0 %34,7 %4 067 00077 %
MTV315,9 %22,7 %3 802 00072 %
Sub3,6 %3,9 %2 769 00053 %
AVA1,9 %1,9 %1 881 00036 %
C More Total0,6 %0,4 %420 0008 %
MTV yhteensä22,0 %28,9 %4 169 00079 %
Nelonen9,1 %13,0 %3 726 00071 %
Jim2,8 %3,4 %2 333 00044 %
Liv2,5 %2,4 %2 252 00043 %
Hero1,2 %1,6 %1 544 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %20,5 %4 047 00077 %
TV52,6 %3,0 %2 437 00046 %
Kutonen1,9 %1,8 %1 744 00033 %
Frii1,6 %1,8 %1 413 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %137 0003 %
TLC0,9 %0,7 %1 203 00023 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,2 %3 041 00058 %
STAR Channel2,1 %1,7 %1 846 00035 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 503 00029 %
Disney Finland4,4 %3,3 %2 293 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %188 0004 %
AlfaTV0,5 %0,9 %1 005 00019 %
Muut4,2 %3,4 %1 446 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 650 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.